Zoologická zahrada Olomouc: Výlet pro celou rodinu

Aby byla nabídka atraktivních míst Olomouce dokonalá, zbývá už snad jen pozvánka do zoologické zahrady. I tímto zařízením se Olomouc může pochlubit. Olomoucká Zoo může být celodenním programem pro celou rodinu, anebo může završit pěší výlet do okolí „hanácké metropole“.

Zoologická zahrada Olomouc

Olomoucká zoologická zahrada se rozprostírá v lesích v blízkosti krajského města Olomouce,  na Svatém Kopečku. Je lehce dostupná MHD, ale i pěšky. Zájmu návštěvníků se těší především šest pavilonů: pavilon žiraf, opic, šelem, netopýrů, levhartů mandžuských a jihoamerický pavilon. Dále společný výběh medvědů a vlků, průchozí výběh klokanů, mořská akvária nebo Euroasijské safari.

Pro děti je přímo v areálu umístěno dětské hřiště a lanové centrum Lanáček. Blízký kontakt se zvířaty je dětem umožněn ve výběhu ovcí, králíků zakrslých, koz a lam. Zoo je otevřena celoročně.

Celodenní program pro děti i dospělé plný her, zábavy, soutěží a pohádkových bytostí, které mají co dočinění se zvířaty. „Schválně odhadnete, které by to mohli být a jaké úkoly pro vás nachystají? Že by třeba Karkulka hledala pro vlka nějakou náhradu za svou maličkost,“ lákají pořadatelé.

Datum konání:
4. 6. 2022 – 10:00 hodin až  5. 6. 2022 – 16:00 hodin

Autobusem MHD

Z hlavního vlakového nádraží se do Zoo Olomouc dostanete autobusy číslo 11 nebo 111, které odjíždí v deseti až 15 minutových intervalech ze stanoviště D (před budovou hlavního nádraží ČD). Jízdenky lze koupit

• ve stánku PNS,
  • v automatech,
  • přímo u řidiče,
  • nebo pomocí SMS zprávy (ve formě SMS zprávy ve tvaru DPMO na telefonní číslo 90206). Cestující napíše textovou zprávu ve znění: „DPMO“. Text odešle na telefonní číslo 90206. Přibližně 2 minuty od odeslání SMS zprávy cestující obdrží SMS jízdenku.

V autobusek jsou označníky jízdenek. Po asi 20 minutách jízdy se z výstupní stanice „Svatý Kopeček, ZOO“ vrátíte pár metrů zpět a vydáte se vpravo do mírnějšího kopce po Darwinově ulici ke vstupu do Zoo.

Autem

Svatý Kopeček se nalézá asi 10 km od centra Olomouce ve směru jízdy na Šternberk. Všechny hlavní příjezdové trasy do zoo jsou v Olomouci značeny místními směrovými šipkami. Na Svatý Kopeček můžete dojet ze dvou hlavních směrů.

1. Příjezd od Ostravy či Hradce Králové po silnici R35, od Brna R46 nebo od Přerova I/55: Při příjezdu ze směru od Hradce Králové nebo od Brna pokračujte po obchvatu Olomouce po R35 směrem na Ostravu. Rychlostní silnici opustíte na sjezdu č. 276 u Velkého Týnce. Tentýž sjezd použijte i při příjezdu ze směru od Ostravy. Dále pokračujete ve směru na centrum po I/55 (silnice od Přerova) až na světelnou křižovatku v místní části Hodolany, kde odbočíte na silnici II/635 směr Hranice na Moravě, Ostrava. Na posledním kruhovém objezdu v Olomouci odbočíte doleva směrem na Droždín, Samotišky, Šternberk. Na kruhovém objezdu na okraji obce Samotišky odbočíte doprava na Svatý Kopeček, kde budete téměř na konci obce před druhou autobusovou zastávkou odbočovat doleva k parkovišti zoo,“ popisuje se na webových stránkách Zoo.
  2. Příjezd od Šternberka po silnici I/46 nebo z centra Olomouce: Po příjezdu ve směru od Šternberka do místní části Chválkovice odbočíte podle směrových šipek doleva směr Samotišky, Svatý Kopeček. Pokud pojedete z centra, držte se opět směrových šipek na zoo či směru na Šternberk. V místní části Chválkovice odbočíte doprava směrem na Samotišky, Svatý Kopeček. Kruhový objezd na okraji obce Samotišky projedete rovně směrem na Svatý Kopeček, kde budete téměř na konci obce před druhou autobusovou zastávkou odbočovat doleva k parkovišti Zoo.

Vstupné do Zoo Olomouc (2022)

Vstupné sezónní
Vstupné na fakturu tel.: 461 049 232
info@enigoo.cz
Parkovné na parkovištích zoo 100 Kč
V pokladnách Zoo je možné platit platebními kartami, a nachází se zde i bankomat. Platby v eurech v Zoo nepřijímají.
Držitelé Olomouc region Card mají vstup zdarma, na rodinné pasy poskytujeme 10% slevu. V jeden den je možné z roční rodinné vstupenky vyčerpat max. 5 jednotlivých vstupů.
Zdroj: zoo-olomouc.cz

Otevírací doba pokladen

leden—únor 9:00—16:00
březen 9:00—17:00
duben—srpen 9:00—18:00
září 9:00—17:00
říjen—prosinec 9:00—16:00
Zoo je nutné opustit do 2 hodin po uzavření pokladen.

Vyhlídková věž

Zoo Olomouc mimo jiné nabízí prohlídku 32 metrů vysoké vyhlídkové věže, z níž lze pozorovat nejen zvířata v zoo, ale i Olomouc a její okolí včetně nedaleké baziliky Navštívení Panny Marie na Svatém Kopečku a za jasného počasí i nejvyšší horu Jeseníků – Praděd.

Safari vláček

Vláček projíždí všechny části safari zhruba v půlhodinových intervalech. Do vláčku stejně jako do volných výběhů mají zákaz psi jakékoliv velikosti.

Provozní doba safari vláčku

Leden – březen: safari vláček nejezdí
Duben: 9 – 17 h o víkendech a svátcích, ve všední dny jen za příznivého počasí
Květen – srpen: 9 – 17 h denně za příznivého počasí
Září: 9 – 17 h o víkendech a svátcích, ve všední dny jen za příznivého počasí
Říjen: 9 – 16 h o víkendech a svátcích jen za příznivého počasí
Listopad – prosinec: safarivláček nejezdí

Vláček odjíždí v 10 – 15 minutových intervalech ze zastávky Safari Afrika pod pavilonem žiraf. Cesta trvá přibližně 30 minut, z vláčku není možné cestou vystupovat. Pasažéři jsou vysazeni na stejném místě, kde nastoupili.
Cena jízdenky pro cestující od 2 let: 50,- Kč vč. DPH. Jízdenku na safari vláček zakoupíte přímo ve vláčku.

Další olomoucké tipy

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno