Kudy se dostat pěšky na Ještěd

Ještěd patří mezi nejoblíbenější turistické cíle v České republice. Láká svou krásnou přírodou, ale také známým vysílačem, který se tyčí na samotném vrcholku Ještědu. Způsobů, jak se na Ještěd dostat, je celá řada. V tomto článku se zaměříme především na to, jak se na vrchol Ještědu dostat pěšky.

Pěšky na Ještěd

Pokud jste sportovně zdatní a nadmořská výška přes tisíc metrů vás neodradí, na vrchol Ještědu můžete vystoupat pěšky. Musíme však upozornit, že ačkoliv je celá trasa dlouhá méně než 10 kilometrů, pořádně se při ní zapotíte. Pokud si na celou túru netroufáte, můžete jít pěšky třeba jen jeden směr a v druhém směru využít lanovky.

Ještěd

Modrá turistická trasa

Jak se tedy nejlépe dostat na Ještěd po vlastních nohách? Doporučujeme zvolit modrou turistickou trasu, na kterou se snadno napojíte v Liberci u konečné tramvajové zastávky Horní Hanychov. Výšlap na Ještěd tak snadno podniknete i při cestě hromadnými dopravními prostředky. Autobusem nebo vlakem se dostanete do Liberce, tramvají se přemístíte na zmíněnou konečnou zastávku a dále budete pokračovat pěšky.

Tato trasa je oblíbená a jistě po cestě potkáte řadu dalších turistů. Po modré trase půjdete chvíli mezi domky, až se dostanete ke vstupu do Přírodního parku Ještěd. Odtud půjdete pěšky v prostředí krásné přírody, pošlapete kolem bývalé sáňkařské dráhy, minete Dvořákům kříž a studánku, až se dostanete na rozcestí Nad Výpřeží. Na tomto místě se modrá stezka spojuje s červenou turisty čeká strmé stoupání do kopce. Jste v cílí, ještě pár minut chůze a budete přímo u Ještědu.

Další trasa pro cestu zpět

Pokud jste si cestu na vrchol užili a zpátky chcete jít také pěšky, ovšem byste rádi využili jiné trasy, doporučujeme pokračovat v červené trase, která vás dovede na parkoviště Ještědka. Odtud budete dále pokračovat dolů po červené až na Pláně pod Ještědem, kde můžete navštívit Muzeum horské služby. U muzea se napojíte na modrou trasu a vydáte se zpátky směrem k zastávce Horní Hanychov. Na rozcestí Za Hanychovem se spojují modrá a zelená trasa. Budete-li po ní dále pokračovat, dorazíte zpátky na místo, kde jste svou trasu zahájili.

Na vrchol Ještědu se dostanete lanovkou, autem i na kole. Jen při pěší turistice se tak dokonale propojíte s okolní přírodou, budete mít jedinečnou možnost v klidu si vychutnat krásné prostředí s čerstvým vzduchem a odpočinout si především duševně, ačkoliv se fyzicky opravdu zapotíte.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno