Modrava: Tipy na týdenní program v populární šumavské destinaci

Sedm dní na Modravě, sedm výletů do okolí známé šumavské destinace. Půvabná obec Modrava nemusí návštěvníky lákat. Najdou si ji sami. Modrava je jako stvořena k rodinné dovolené: dlouhé kilometry cest sjízdných s dětskými kočárky a na kolech, dobré turistické značení a atraktivní cíle pro pěší turisty, udržované stopy v zimě. Modrava je dobrým tipem na ubytování.

Modrava, Roklanský potok

Modrava se líbí literátům a filmařům

„Koho v Praze nepotkáš celý rok, toho potkáš v létě na Modravě,“ říká se občas. Bylo by bláhové domnívat se, že popularity se Modravě dostalo až po natočení televizního seriálu Policie Modrava. Dávno před „kriminalistkou Janou Vinickou“ se šumavskou obcí s malebným názvem „procházeli“ literární hrdinové z děl Karla Klostermanna.

V Modravě se už ovšem dávno nevyrábějí ozvučná dřeva ani řešetové luby. Modrava je známá jako ideální základna pro turisty všeho druhu.

Modrava, hrázděný penzion Modrava s „baby friendly“ sezonní nabídkou

Na Modravu s kočárkem, a bez tatínka

Na Modravu se jezdí po celý rok: V zimě na běžky, po zbytek roku na kola nebo za pěší turistikou.

V květnu a v říjnu lze v Modravě a okolí vidět nebývalé množství matek s kočárky nebo s předškoláky. Stalo se zvykem, že se sem v tuto „mimosezonní“ dobu maminky sjíždějí a využívají speciálních cen, které pro tuto dobu a tuto skupinu hostí někteří provozovatelé penzionů nabízejí. Této „speciální“ skupině hostí jsou v tu dobu přizpůsobeny i zdejší restaurace nebo i veřejná autobusová doprava.

Modrava: Tipy na hvězdicové výlety

Modrava má ideální polohu, lze z ní hvězdicovitě podnikat výlety do všech stran. Pro lepší představu, že týden na Modravě bude aktivně využit do poslední hodiny, nabízíme tipy na výlety, které lze snadno zdolat pěšky, na kole a s částečnou úpravou trasy i s dětstkým kočárkem.

Šumava, Poledník. Bývalá vojenská pozorovatelna, nyní rozhledna a malé muzeum radiotechniky. Za dobré viditelnosti z ní lze zahlédnout i Alpy.

Poledník rozhledna

• Západně po červené značce (Poledník 11,5km). Od Tmavého potoka cesta přístupná 1.7. až 30. 9., možno obejít z rozcestí Tmavý potok vpravo po neznačené cestě, po 700 m vlevo 3 km Předěl. Dále po červené (1,4 km Poledník). Zpáteční cestou Poledník – Předěl – po neznačené cestě a modré -Tmavý potok (5km) – Javoří pila (05,km), po modré Pod Oblíkem (1,6 km)po žluté Tříjezerní slať (0,5 km) – po neznačené cestě (3 km).
    Celkem 23 km, nejvyšší bod 1 315 m.n.m., převýšení 345 metrů.

Březník: Okruh

• Jižně po zelené (7,4 km) Březník. Zpět po modré (2 km) Na Ztraceném (3,3 km), Modravský most – (2,3 km) Modrava.
    Celkem 15 km, nejvyšší bod 1250 m.n.m., převýšení 280 m.
Šumava, pramen řeky Vlatavy.

Pramen Vltavy

• Na jihovýchod po červené přes Černohorskou a Ptačí nádrž (10km): (na vyhlídku nad pramen 2 x 385m = 770m) z rozcestí u pramene po modré 400 m. Od pramene dále po modré (6,1 km) do Kvildy. Po silnici (5,3 km), pak po NS Modrava-Filipova Huť, odbočit vpravo a pak po silnici do Modravy (2 km).
    Celkem 23,5 km, nejvyšší bod 1270 m.n.m, převýšení 300 m.
Šumava, Kvilda, návštěvnické centrum s pozorovatelnou jelenů. Na snímku mediálně známý jelen Standa, který po „incidentu“ s návštěvníkem již žije jinde.

Kvilda – vyhlídková věž Jezerní slať

• Na východ po zelené (3,8 km) Pod Březovou horou, dále po žluté směr Kvilda, po 2,8 km odbočit vlevo na neznačenou cestu, přejít komunikaci Kvilda – Horská Kvilda k návštěvnickému Centru Kvilda (2 km), jeleni NS (2 km). Z centra na silnici a vpravo podél silnice směr Horská Kvilda na Vyhlídkovou věž Jezerní slať (1,8 km). Díl pokračovat směr Horská Kvilda (2,6 km). U prodejny Horská Kvilda odbočit na neznačenou cestu vlevo a po ní (0,7 km) přejít na zelenou. Po zelené  do Modravy.
    Celkem 19 km, nejvyšší bod  1 180  m.n.m. , převýšení 210 m.

Horská Kvilda

• Na východ a severovýchod po zelené Horská Kvilda (7,1 km). Zpět po modré Pechler (3,4 km), po žluté Filipova Huť rozcestí (3,8 km), Modrava (2,5 km).
    Celkem 17 km, nejvyšší bod 1210 m.n.m., převýšení 240 m.
Šumava, řeka Vydra.

Rokyta ekologická expozice -Vchynicko – Tetovský plavební kanál – Tříjezerní slať

• Na sever po červené (4,6 km), Rokyta geoogická expozice. Zpět po zelené a NS Vchynicko – Tetovský plavební kanál, křižovatka Hakečická cesta (3,8 km). Po modré na křižovatku Pod Oblíkem (1,9 km). Po žluté Tříjezerní slať (0,6 km), po zpevněné cestě (0,9 km), křižovatka Rybárna, po červené (2,4 km) Modrava.
    Celkem 14,5 km, nejvyšší bod 1070 m.n.m., převášení 140 m.

Černohorská nádrž – Filipova huť

• Na J po červené (4,2 km), Černohorská nádrž. Dál po žluté na Lovčí skálu a Filipovu Huť (4,3 km),NS Modrava  (3 km).
    Celkem 11,5 km, nejvyšší bod 1170 m.n.m., převýšení 200 m.
Kašperké Hory, vlevo dole opravdová policejní stanice.

Když by bolely nohy…

Kdo by nechtěl celé dny jenom chodit, může si zajet přímým autobusem:

• do Srní,
  • Kašperských Hor (sídlo policejní stanice ze seriálu Policie Modrava)
  • nebo do Sušice, což je překvapivě malebné (i malované) město.
Šumava, město Sušice

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno